بهترين ميوه‌ها براي پاك‌سازي پوست
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بهترين ميوه‌ها براي پاك‌سازي پوست
نوشته شده در جمعه 13 آبان 1390
بازدید : 1134
نویسنده : منو تو
  ماسك ويژه پوست‌هاي چرب

با توجه به نزديك شدن فصل تابستان و فرارسيدن فصل ميوه‌هاي تابستاني مثل زردآلو و گيلاس، مي‌توان از اين نعمت‌هاي رنگارنگ براي تهيه انواع ماسك‌هاي پوست استفاده كرد.



 يكي از بهترين اين ماسك‌ها كه متناسب با پوست‌هاي چرب است، ماسك گيلاس يا ماسك زردآلو است. گيلاس‌هاي رنده شده را روي صورت ماسك كرده و بعد از 20 دقيقه آنها را بشوييد.



 ماسك زردآلو نيز يكي ديگر از ماسك‌هاي مناسب براي انواع پوست‌هاي چرب است. براي تهيه اين ماسك 3 زردآلوي رسيده و تازه را با يك قاشق عسل تركيب كرده و آن را به‌صورت خمير روي صورت خود بماليد. بعد از 15 تا 20 دقيقه آن را با آب ولرم بشوييد.






 
    براي‌تقويت سلول‌ها چه كنيم؟

گوجه فرنگي يكي ديگر از مفيدترين مواد موجود در طبيعت است كه به تنهايي خواص بسيار مفيدي را براي تقويت و حفظ شادابي پوست دارد. براي استفاده از اين سبزي كافي است يكي از رسيده‌ترين گوجه فرنگي‌ها را از سبد غذايي روزانه‌تان انتخاب كرده و پس از رنده كردن، آن را روي صورت خود ماسك كنيد. اين ماسك را بعد از 15 دقيقه با آب ولرم بشوييد. اين ماسك در تقويت سلول‌ها، بازسازي و از بين بردن چروك‌هاي بسيار سطحي پوست مؤثر است.






 
  برطرف كردن خشكي با روغن زيتون

استفاده از كرم زيتون و زرده تخم‌مرغ تاثير زيادي در از بين بردن خشكي پوست دارد. براي تهيه اين كرم لازم است از يك زرده تخم‌مرغ و يك قاشق چاي‌خوري روغن زيتون مرغوب استفاده كنيد. اين 2 ماده را درون يك ظرف بلوري به‌خوبي با هم مخلوط كنيد و آن را به‌مدت 15تا‌20 دقيقه روي صورت خود بماليد. پس از شستن اين ماسك از پوست‌تان خواهيد ديد كه اين ماسك چقدر مي‌تواند در برطرف كردن خشكي پوست موثر باشد. استفاده از اين ماسك 2 تا 3 بار در هفته به افرادي كه دچار خشكي پوست هستند توصيه مي‌شود.






 
  آب‌رساني به پوست با خيار و گلاب

خيار ‌بافتي كه دارد در گروه ميوه‌هاي پرآب تلقي مي‌شود كه خواص بسياري براي تلطيف پوست و آب‌رساني به سلول‌هاي سطحي پوست دارد. براي استفاده از خاصيت آبرساني خيار بهتر است اين ميوه را به‌صورت رنده شده و به‌مدت 20 دقيقه روي پوست خود بگذاريد. علاوه‌بر اين مي‌توانيد از گلاب مرغوب نيز براي اين‌كار استفاده كنيد. تنها كافي است گلاب را روي پوست صورت كمپرس كنيد. اين كار را 20 دقيقه و هفته‌اي 3‌بار انجام دهيد.





  ويتامين‌رساني به پوست

بهترين شيوه براي رساندن مواد‌غذايي لازم به پوست استفاده از ماسك ليموترش است. ليمو ترش به دليل داشتن اكسيدان‌هاي لازم و ويتامينc ماده طبيعي و مغذي براي سلول‌هاي پوستي محسوب مي‌شود كه به‌دليل عدم‌تغذيه و آب‌رساني دچار خشكي شده‌اند. براي اين كار يك ليمو ترش تازه را با زرده تخم‌مرغ يا روغن زيتون تركيب كنيد و آن را روي صورت خود بگذاريد. پس از 20 دقيقه آن را با آب نيمه ولرم بشوييد.





چند نكته تكميلي

  •   پوستي لطيف با خمير نشاسته

براي از بين بردن زبري پوست كه يكي از ويژگي‌هاي پوست‌هاي خشك است بهترين كار استفاده از خمير نشاسته و شير است. براي تهيه اين لوسيون نصف قاشق غذاخوري نشاسته را با يك فنجان شير تركيب كنيد تا خميري نرم و لطيف از آن به دست آيد. سپس اين خمير را روي پوست صورت خود ماسك كنيد. استفاده از اين خمير 3 بار در هفته به از بين رفتن زبري و خشونت پوست كمك


مي‌كند.



  •   براي‌پاك‌سازي پوست چرب

يكي از بهترين شيوه‌هاي پاكسازي پوست چرب استفاده از آب ليموترش تازه است. بهتر است از تركيب آب ليموترش و سركه براي پاكسازي پوست استفاده كنيد.



 براي اين كار پس از تركيب اين 2ماده باهم با كمك يك پنبه تميز اين لوسيون را روي پوست صورت‌تان بماليد. دقت كنيد كه پيش از استفاده از اين لوسيون، پوست صورت‌تان را به‌طور كامل تميز كنيد.



  •   درمان منافذ باز پوست

بسياري از خانم‌هايي كه داراي پوست چرب هستند در فصل‌هاي گرم سال با باز شدن منافذ پوستي شان بيش از قبل روبه‌رو مي‌شوند كه تاثير زيادي بر زيبايي و جذابيت ظاهرشان دارد. براي درمان اين منافذ باز، استفاده از ماسك سفيده تخم‌مرغ روزي 3 تا 4 بار در هفته توصيه مي‌شود.



 براي تهيه اين ماسك كافي است سفيده تخم‌مرغ را با يك قاشق آب ليموترش تازه مخلوط كنيد و اين ماسك را روي صورت خود بماليد؛ پس از خشك شدن اين ماسك اجازه دهيد تا 15 دقيقه روي صورت‌تان باقي بماند. اين ماسك تاثير بسيار زيادي در جمع شدن منافذ باز پوستي به‌ويژه در فصل‌هاي گرم سال دارد.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , زیبایی , ,
:: برچسب‌ها: زیبایی , پوست , پاکسازی پوست , سلامت , پوست لطیف , ماسک , ماسک میوه ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: